Avaussanat

Posted by Ilmari | Posted on 14.12

Tämä on tämän blogin avauspostaus, joten lyhyt johdanto lienee tarpeen. Viimeisten vuosien aikana musiikki on käynyt itselleni yhä tärkeämmäksi. Olen toki aina kuunnellut musiikkia, mutta uusien jakelukanavien, asiantuntevien ystävien sekä yleisen kiinnostuksen lisääntymisen kautta, olen saanut tilaisuuden löytää aiempaa enemmän kiinnostavia uusia levyjä sekä artisteja. Viimeisten vuosien aikana olen myös alkanut harrastamaan enemmän keikoilla käyntiä. Usein minulla on ollut seurana kaverini Viljami, jonka olen myös kutsunut mukaan tämän blogin ylläpitämiseen. Kun nykyään keikoilla tulee käytyä harva se viikko ja uusia levyjä kuunneltua lähes päivittäin, niin miksei sitten kirjata ajatuksia näistä ylös.

Blogin luonne ja päivitystiheys on vielä avoin, mutta ideana olisi kirjoittaa harrastuksena keikka-arvioita ja mahdollisesti myös levyarvioita. Blogin nimi viittaa luonnollisesti Helsingin ja Tukholman väliseen etäisyyteen, joka aiemmin oli ylitsepääsemättömän pitkä monille Eurooppaa kiertäville artisteille. Tilanne ei ole nykyään läheskään niin paha, joten kyseiset 479 kilometeriä ovat käyneet huomattavasti merkityksettömämmiksi tänä päivänä, mistä kiitos kuuluu varmasti ennen kaikkea alalle ilmestyneille aktiivisille uusille promoottoreille. Enemmän blogin perustamisessa on ideana, että saisi ylös jotain konkreettista muistoa levyistä ja keikoista, jotka häipyisivät muuten itseltä unholaan, mutta miksei tämä voisi mahdollisesti hyödyttää myös muita musiikinystäviä.

Comments (0)

Lähetä kommentti